Persillerösti

Jeg ville prøve kræfter med at lave mig en rösti og da jeg ikke ligger inde med nogle fancy ringe, endte det med at blive én stor rösti - men hvad gør det, når det smager godt?

Jeg fik idéen med persille, da vi skulle have stegte fiskefiletter og ville prøve noget andet end kogte kartofler og persillesovs.

Ingredienser (2 personer):
350g kogte kartofler
1 løg
1 bundt persille
Salt og peber
Søm til stegning

Fremgangsmåde:
Dagen før eller tidligere på dagen koges kartoflerne - de koges uden salt og skal kun koges i ca halv kogetid (ellers splatter de ud, når de skal rives).

De kolde kartofler rives groft. Ligeledes rives løget (eller hakkes meget fint). Persille hakkes og det hele blandes i en skål og smages til med salt og peber.

Smør kommes på en varm pande og kartoffelmassen hældes på panden. Massen trykkes godt med mod panden og steges ved middel varme i 8-9 min.

Ved hjælp af et skærebræt vendes röstien, så den steges på den anden side også.



Velbekomme jer :-)

Kommentarer

Populære opslag