Små mundrette flødeboller

I går aftes havde jeg besøg af min skønne barndomsvendinde, Diana. Som altid var hun frisk på et eksperiment i køkkenet, da jeg havde forelsket mig i tanken om at lave flødeboller - endda formstøbte flødeboller (stærkt inspireret af Cecilia fra Copenhagencakes der laver de smukkeste af slagsen).

Der var købt ind og da datteren var puttet gik vi i krig. Det der med at få chokolade fordelt i formen var for os lidt af et projekt og tog noget tid og var skam lidt bøvlet - det blev simpelthen fordelt med en af lauras små fine babyskeer ;-) Formen var bålet en minimuffins form i metal og ikke en decideret chokoladeform, for hvad forskel skulle det gøre tænkte vi?! Rent praktisk gav det list problemet senere hen...

Nå, men vi fik med lidt bøvl fordelt chokolade og kom skum i. Halvdelen lavede vi med ren rå marcipan og halvdelen med bagt marcipan (som vi ærligt måske lidt glemte, så de fik vist lidt for meget hahaha!!) der blev lagt bunde i og forseglet med endnu et lag chokolade... Og så var det ellers på køl og vente til de var størknet....

Så skulle de ud! Ja........?! Ud siger du godt nok! Hold nu op, der blev hamret og banket, som en gal og formen er en anelse skæv nu - men ud kom de kære flødeboller og de fleste kom også hele ud. 

Opskriften finder du her og jeg vil helt klart bruge den næste gang også. Dog vil jeg finde med en form i silikone, så jeg lidt (læs: MEGET) nemmere kan få dem ud igen :-)



Og restultatet: utroligt lækre forbillede sådan rent smagsmæssigt. Chokoladen var grundet vores fordelingsmetode ret ujævn og alt for tyndt nogle steder. De bagte bunde var alt for hårde og vi blev begge enige om at vi var mest til de rå bunde. 

Konklusionen: Glæder mig allerede til næste gang jeg skal i krig med dette eksperiment. Det bliver bare flot, når de står der helt skarpe og så kan jeg godt lide ideen om, at det er nogle små mundhapsere... 

God søndag derude :-)

Kommentarer

Populære opslag