Dagens lille trick - nedfrysning af bl.a. mad til baby i portioner

I dag kommer jeg med et lille trick, som jeg selv gør en del i. Med en datter på 7 måneder kan der spares tid ved at have maden klar i fryseren - det giver mere legetid med den bette. Jeg har det nemlig bedst med at jeg ved, hvad hun får og derfor er pulver- og glasmad kun til travle dage.... Eller når det på farten skal være nemt og ligetil. 

Jeg har så fundet ud af, at lave større portioner af diverse grød og mos (altså det som kan fryses og anvendes igen) pg fryse ned i mindre portioner. Hertil bruger jeg min silikonegel til muffins. 

I dag var det fx øllebrød der stod for tur og der blev lavet af 10-15 skiver rugbrød. Den færdige mos blev fordelt i formen og frosset ned. Når de så er frosne tages de ud og smides i en pose med mærkning på.

Hidtil har jeg frosset i små plastbøtter, men de fylder bare mere end det dette lille trick. 



Nu er det så bare at huske, at tage en portion op nogle timer før brug så den kan tø stille og roligt op - og så tilsætte modermælkserstatning, frugtmos eller andet.

Glem ej at det ikke kun gælder diverse mad til baby - jeg fryser også gerne rester af sovs og meget andet godt ned. 

Kommentarer

Populære opslag