Mmm... Duften af chokolade!

Ganske spontant blev jeg enig med mig selv om at smække en kage sammen efter arbejde. Jeg skulle til møde (kagen skulle med til møde, for ganske kæphøj havde jeg da meldt mig på forplejning) og tiden var begrænset - derfor havde jeg fundet frem til en chokoladekage, som ikke tog alverdens tid at lave og bare så SÅ lækker ud!
På vej hjem fra arbejde smuttede jeg en tur i KIWI og fik handlet de manglende ingredienser - og så hjem og i gang. Blande, blande, smelte god mørk 70 % chokolade, blande, blande og ind i ovnen... Nu vente, vente!

Sikke en duft, der spredte sig i hele huset! Jeg er nok lidt af en chokoladegris, så det er jo i min verden en helt fantastisk duft!

Kagen kom ud af ovnen og fik lov at køle af - det sagde opskriften jo... Da kagen var nogenlunde afkølet tænkte jeg, at jeg nok hellere lige måtte kage kagen an (og sikke en god ide!). Min så ellers velduftende og flotte kage var intet mindre end uspiselig. Klæg og alligevel bare helt vildt tør! Fy da, føj da...

Her stod jeg og tiden var knap - nu kun 15 min. til jeg skulle ud af døren. Hurtigt måtte jeg i fryseren efter æbler (som jeg i efteråret plukkede i haven, skrællede og skar i både) og så lave en hurtig blanding af havregryn, kanel og brun farin - ind i ovnen på fuld knald. "Kagen" røg direkte fra ovn og ind i bilen - af sted emd mig. Heldigvis var der stor glæde over den lune æble "kage", som lige fik en klat creme fraiche med på vejen.

God dag folkens!

Kommentarer

Populære opslag