Dåbskage

Vores skønne datter blev døbt i søndags og dertil skulle laves en dåbskage. Da jeg synes det kunne være sjovt at prøve kræfter med fondant, valgte jeg selv at lave kagen.

Efter lang tids søgen efter inspiration kom jeg frem til at lave en regnbuekage i lyserøde nuancer. Jeg benyttede mig af en helt fantastisk opskrift fra følgende link: http://kagekonenskager.blogspot.dk/2013/02/regnbuekage.html?m=1. For at få så jævne bunde, som muligt bagte jeg hvert lag for sig i bradepander. Derfor brugte jeg halvanden portion dej til en portion mousse. Det blev perfekt forhold!! :-) For virkelig at få fornemmelsen af farveskiftene lavede jeg hele seks bunde. 

Her ses kagen inden den blev smurt op: 
Til selve overtrækket fik jeg lidt hjælp af min søster, som efterhånden har lavet en hel del fondantkager.

Her et billede af den færdige kage:

Kommentarer

Populære opslag